Study: Juice Could Help Stave Off Alzheimer’s





Drinking fruit or vegetable juice several times a week could help protect against Alzheimer’s disease, according to a study.

The nine-year study published in The American Journal of Medicine involving nearly 2,000 people, led by Professor Qi Dai of Tennessee’s Vanderbilt University, showed that the risk of developing Alzheimer’s — a degenerative brain disease that affects a person’s memory, thinking and mood — was cut by 76 percent among those who drank fruit or vegetable juice more than three times a week.

Among those who drank juice once a week, the risk was reduced by 16 percent.

The study focused on 1,836 dementia-free people in Seattle, Washington beginning in 1991. They were tracked by questionnaires on their lifestyle and eating habits, as well as by cognitive function tests that were conducted every two years.

Although the scientific community had long thought that antioxidant vitamins like vitamins C and E or carotene had protective benefits against Alzheimer’s, the study confirmed their belief that “there was maybe something else,” Dai said, pointing to polyphenols, natural antioxidants found in juice, tea and wine.

“Animal studies and cell culture studies confirmed that some polyphenols from juices showed a stronger neuroprotective effect than antioxidant vitamins. So we are now looking at polyphenols, ” Dai said.

The study did not indicate whether some types of juice were more beneficial than others.

The study was part of a larger research project examining Alzheimer’s disease in Japan, Hawaii and Seattle.

The illness affects some 4.5 million Americans and nearly 5.4 million people in Western Europe.

Mountain Rose Herbs is where we recommend you purchase all of your organic, wild crafted bulk herbs, spices, teas and pure,organic essential oils!

Would you like to learn the healing art of Aromatherapy, Color/Crystal Therapy or Reflexology? Become an Aromatherapy Practitioner, Color, Crystal Practitioner, or a practitioner of Reflexology through the certification home study and distance-learning courses at Alternative Healing Academy!

Learn more about Xtend-Life – Micro-Nutriments – The elite of natural supplements. Love life, Live Longer!

For Guaranteed, Effective, 100% Natural Herbal Remedies , please visit Native Remedies

Are you looking for quality vitamins, diet aids and health supplements? Visit the Health Supplement Shop – highly recommended by NHH!

Related Articles


Your Free PDF Health Ebook...

Beginners Guide to Yoga

    Simply Right Click and choose Save As to save to your desktop!  More FREE Natural Health, Wellness and Pet Ebooks at Remedies4.com!

Leave a Reply